Har storleken betydelse?

Har regeringen verkligen sagt ja till storregioner som Camilla basunerar ut på sin blogg? Är det då Gotland som är måttet på storregion eller möjligen Halland. Då kan det nog duga gott med en Region Norrbotten - med möjlighet till samarbete åt alla väderstrecken - över nationsgränserna. Regiontanken är god - "död" åt storregionen!

Om Camillas blogg har lite looser stuk över sig  så ser Stefan mer möjligheterna ur sitt perspektiv. Kommerskollegium ska utreda och det blir enligt Stefan ett avgörande underlag för hur regionerna ska se ut.

Norrland får vänta säger man just nu på radion - men det är ju faktiskt inte bara norrland som väntar - det finns lite mer än Skåne, Västra Götaland, Halland och Gotland.

Ska bli spännande att lyssna till debatten och kommentarerna under dagen. Känns i alla fall som om förslaget i dagsläget ligger väldigt nära som vi formulerat oss i folkpartiet Norrbotten.

Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

Då jag skrev lapparna Miriam och jag satte upp ute på stan föll L: et bort från Åhlens och att jag tappar bort en bokstav då jag skriver för hand hör inte till vanligheterna. Då en av reportrarna/fotograferna, osäker på vad han heter om än jag borde veta det (skäms på mig) sa att L: et saknades på banderollen trodde jag han skojade.

Nu var inte jag skyldig till det borttappade L:et denna gång dock. Men det som då vi stod där kom upp i mitt huvud med en förundran var siffran tolv bara si så där. Nu är jag ju inte bevandrad i siffer- symbolik då jag om sanningen ska fram inte det minsta tycker om siffror. Men det vore skoj om någon som är bevandrad i tal och siffer symboliken, och invigen i siffrornas "magiska" värld kunde säga vad siffran tolv betyder...?

Sedan ser jag på Kuriren debatt att man inte fokuserar på det ack så viktiga budskapet utan på ett L som saknas, en bokstav. Ett solklart på många människors ytlighet och oförmåga till att tänka till och helst efter (och före)............

2009-01-28 @ 11:00:17
Postat av: Ylva Mjärdell

Opps..Nu föll ett helt ord bort av bara farten.. ;o)



Det skall naturligtvis vara: Ett solklart bevis på människors ytlighet och oförmåga att tänka till och efter (och före)

2009-01-28 @ 11:03:52
Postat av: Ylva Mjärdell

Jag tror jag kommit på 12 symboliska betydelse redan...det var märkligt..

2009-01-28 @ 14:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback