Med rösterna..

Med rösterna 4 - 1 - för Kalla resp. Kallur. Jag gjorde det i alla fall - röstade 4 gånger på Charlotte Kalla. Och varje gång sa det att "tyvärr - datorn valde inte ut dig denna gång". Och glad är jag att jag faktiskt gav en röst till Kallur - svårt att välja mellan dessa strålande tjejer. Och 2 i Jerringpriset är absolut ingenting - har ni någonsin hört det nämnas. Och hon såg så ledsen ut Kallur - så jag hade fredat min själv genom att ge henne 1 röst i alla fall.

Det var mäkigt redan före Kalla - vi ägde ju scenen - Brolle och Fagervall. Två av tre artister från Norrbotten - när hände de senast. På Martin Ljungs tid.

Lite norrbottens flyt nu - Norrbotten går mindre dåligt - "bara" 26 personer varslade.

Och nu ska till och med våran "panelhöna" ut och flyga. Fraktflyget igång igen - ger mig associationer till sagan om skräddaren och om vad det "bidde". Eller Kejsarens nya kläder - vilken "kostym" ska presenteras denna gång? Jag hoppas förstås att det kan bli något stort i framtiden - men har ett horn i sidan till gossarna runt detta sen vi lurades att tillskjuta mer pengar under förespegling att det fanns ett påskrivet avtal - och de är minst 5 år sen! Det "lax" inte den gången - och nu...?

Det ligger mycket i det Eric Salmgren skriver i sin krönika - graden av lycka ligger nog i vilka förväntningar man haft.


Och nu har jag "soskat" på så det måste bli ett snabbt ryck och avfärd till jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback