Skilda världar

Lätt att vid en första anblick bara nicka med Margareta när man läser hennes insändare. Och visst har vi mycket som är bra. Men det gäller ju att inte sitta nöjda med det utan tänka på alla slinker mellan.

Anders Mansten skriver att ingen hitintills lyckats skapa ett nytt folk - fast jag tycker han har fel. Har vi inte ständigt ett nytt folk i kommande? Och är det inte just detta som Anders själv beskriver i sitt inlägg. Lite av skilda världar mot Margaretas bild. Och hur var det Hasse och Tage sjöng - om att barnen skulle få det lika bra som vi.

Men mest kommer jag ihåg Anders insändare för den där annonsen han refererar till - 6 män och 1 kvinna? Vad har jag missat?

Annas tycket jag det mesta i nyhetsväg var sig likt. Inget att hetsa upp sig för precis.

Nu ska jag gå iväg och äta frukost och efterhöra om det sovits något i natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback