Sopsöndag

Söndagar - åtminstone varannan - är numer "sopdag". Först ska det samlas ihop tidniningar, plast- och pappersförpackningar hemma - och sen hos mor och far. Men nu är det gjort - två veckor till nästa gång.

Annars använde jag förmiddagen till att aveckla det mesta av det lilla jag plockat fram till jul. Men stjärnorna i köksfönsterna ska få vara kvar - dom är så vackra.

Tolvkaffe hos föräldrarna inklusive sopsortering som sagt. Därefter staden och Quality hotel - och mina blädderblocks papper var nogsamt omhändertagna av Mona i receptionen. Så vi bytte jämnt med de 2 whiteboardpennorna jag fått med mig.

Sen apoteket åt både föräldrarna och Rolf. Och Kvantum för ditos räkning. Och leverans till dito också!

En sväng på jobbet och lassade in "dra-maten" där allt konfernsmaterial kastades ned igår. Uppsortering sker i morgon. Märkligt men jag tror aldrig att en endaste reseräkning kommit bort.

Nu är jag åter hemmavid och har hunnit konstatera att det inte blev så särskilt många bilder från helgens konferns men det är klart att jag ska lägga ut Isak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback