"Bak-tanke"?

Ett klick i rätt ögonblick - det är nog så att bilden kan bli klassisk. Man blir ju lite nyfiken på vem "skönheten" är?

Om mammografi på TV - dansk rapport som visar att massundersökningen ger operationer och behandlingar helt i onödan. Något som jag pratat med flera om de senaste dagarna. "Tårtbitsoperationer" verkar ha blivit väldigt frekvent utförda. Kanske nödvändigt för att inte släppa igenom cancer som skulle utvecklas negativt - men kanske bör man tänka sig för och inte på rutin också utföra strålning? Bra att diskussionen kommer igång iaf.

NSD lyfter en fråga som diskuteratas förr - stavningen av Koskullskulle. Jag minns att jag tyckte den var jobbig när jag var liten - med en mor från "Kos" förpliktade det att kunna stava rätt. Men Vägverket kanske i avvaktan på att man hitta rätt stavning skulle kunna tejpa över och skriva just "Kos" så länge - väl vedertaget i bygden.

"Kullen" går också bra. Någon som kommer ihåg limericken om "flickan, "Kullen" och bullen"?

Varmare idag och lite - med betoning på lite - regn har kommit i natt.

Nu gäller frukost - och idag har jag en extra gäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback