London - hallå hallå!

Nyaste bantningsmetoden - trosor som fixar celluiter och bränner fett. Snackas bara om rumpan men jag hoppas den fixar magen också. Och jag tar gärna ett par stora trosor att dra över det som normalt väller över troskanten. Låt det bli ett minne blott?

Det blir nog till att kontakta kusinbarnet Karolina. Som för närvarande jobbar i en jeansaffär i London. Men vad är jeans mot dessa mirakel trosor?

Min mamma är en tapper kämpe. Det måste bara skrivas. Tänk att hon i alla lägen kan vara så positiv och aldrig att hon klagar. När vi fick vänta 5 och ½ timme idag påminde hon mig om att när hon och far var med faster Henny fick dom minsann vara på sjukhuset i 11 timmar.

Allt nog så har vi - Kerstin, far och jag - haft en social rajd i eftermiddag. Började med ett snabbesök hos farbror Hasse i Alvik. Sen ett riktigt kaffekalas i lusthuset på Västbacken - Sara har ärvt Yngves bakgener - det var åtminstone 4 sorter som bar hennes signum.

Och så var vi till mamma då förstås. Och jag måste säga att jag tar tillbak all den lilla kritik jag tidigare skrev om. Det var nog undantaget som bekräftade regeln. Fast köket får nog skärpa sig. Damen i sängen bredvid - svår diabetes - hade fått en kaka till kaffet som innehöll socker. Och ursäkten att patienten som legat i sängen före inte hade haft någon specialkost klingade illa!

Och under tiden jag skrivit detta har jag också löst kärleksproblem för kusin Lars i Umeå - dock tror jag inte han förstår mina råd!

Nu ska det bli TV i lugn och ro - vilket det har förutsättningar att bli eftersom det är Camilla som kommer till far ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback