Natten har tusen ögon

Natten har tusen ögon - och tusen öron. Efter en intensiv dag - utan att det egentligen varit något särskilt - så "donkade" jag på soffan vid 20-tiden. Och vaknade strax efter 23.

Lyste hos föräldrarna så det blev en promenad ned och kika in i köket. Inget alarmerande.

En svart hund - tror iaf att det var en hund - som svischade förbi på framsidan av huset. En husse eller matte stod och visslade någonstans - men det gav hunden själva den i. Inte någon av närmsta grannarnas hund.

Hallonen lär mogna när det mörknar på kvällen - och det kan nog stämma. Det är mörkt ute nu. Åt 3 hallon ikväll. I år går jordgubbarna och hallonen säkert in i varann under en hel vecka. Så tror jag inte det var i fjol - då avlöse hallonen jordgubbarna.

Nu har jag kommit in i en väntan på att lyset hos föräldrarna ska släckas. När nattpatrullen varit där. Fast jag borde nog försöka komma till ro och sova.

Vetekudden - värmd - är instoppad i trosorna för att värma korsryggen.

3.5 timmar till morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback