På vilka grunder?

Eldningsförbudet hävs i elva (av fjorton) kommuner. Från i morgonbitti klockan 8. Här är torrt som fnöske - på vilka grunder häver man förbudet? Har man intecknat något regn som ska komma. Det hänger i luften men i det fallet verkar gud inte vara god. Några ynka hagelliknande droppar då jag åktemot Gammelstad.

Där har jag varit med mor till Heidi - som rekommenderade "pumpstövlar" - något man tydligen kan sätta in mot svulna ben. Vi känner nog någon som riskerade bensår som fick göra detta med gott resultat. Det är ju fine det - så har jag ytterligare en dag av semestern räddad. Fast förstås gör jag det väldigt gärna om mor kan få det minsta lättnad med de onda benen och fötterna.

Nu har jag en ärendelista som jag tar i handen och drar mot staden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback