Sen sist

Jodå natten hade varit lugn hos far - han hade förklarat för nattpatrullen att mor åkt in.

Frukost och vattning växthus och pytsar. Kallt som rackarn - jag hade lurats till shorts av en sol som tittade fram som hastigast.

Faktiskt hem och sov 1 timma mellan 10 och 11. Sen bar det iväg till sjukhuset strax före 12. Vi skulle vara tillbak senast 13 för att passa frisören som skulle fixat båda föräldrarna - men nu blev det bara far.

Fika med henne - jätteroligt - vi är jämnåriga och umgicks en hel del som tonåringar.

Sen en snabbis till stan - köpte ny hemtelefon till mig själv och sen inhandling på kvantum. Och hämtade 2 pumptermosar på jobbet - så nu vet ni - ni som event. tänkt låna dem också - men 1 är kvar.

16.25 var jag å plats och hämtade kusin Lars. Levererade honom till far som hade bastun härligt uppvärmd.

Sen har jag sovit - på spikmatta. Länade av Kerstin - och trot eller ej - jag somnade så det blev nog 2 timmar iställer för en halvtimme.

Nu har jag lagat lite mat - Västerbottenspaj utan pajdeg. Inga kolhydrater. Metoden biter inte på vikten men piggare blir jag och mindre ont i kroppen - tror jag.

Det ljusnar på väderfronten - det är faktiskt 18 grader fast det är urmulet och blåsigt. Och runt helgen ska visst
sommaren återvända.

Själv ska jag återvända till sängen ganska snart tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback