Den enes bröd..

Ja då kanske hembrännarna får ett uppsving igen. Nu höjer finnarna alkoholskatten. Har ni noterat att det är och har varit glest med avslöjanden om hembrännare. Antingen kan det ju bero på att polisen rensat men mest troligt är att det inte varit så lönsamt när man kunna åka till torneå och hamstra till bra priser.

Själv har jag jobbat förmiddagen till strax före ett då jag gav mig iväg på midsommarkaffe på Kajutan. När den festen var färdig åkte vi till Preutz som skickligt fixade fars ordentligt tilltygade glasögonbågar. Och logistiken funkade för Kerstin hade kommit till stan och kunde åka hem med oss.

Sen har jag återvänt till jobbet och gjort en del färdigt.

Och detta foto "ramlade fram" ur telefonen.



Nejra på 18-årsdagen. Tänk att det är 16 år sen hon kom som flykting från Bosnien. Och alla hennes födelsedagar har vi firat tillsammans.

Nu är frågan om att jag ska dra hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback