Godmorgon, Axel!

Axel och Axelina har namnsdag idag - grattis. Svårt att finna såna i min bekantskapskrets - men Lars Leijonborgs lille son - som förmodligen inte längre är så liten heter Axel.

Och vrider jag lite på huvudet och tittar ut genom fönstret så påminns jag om att där bodde Ärik-Axel - han som i ur och skur passerade Bärigårn på vägen här ovanför. Med mjölkflaskorna. På vintern var det släde - den bilden får jag riktigt klar för mig. Men hur kärran sommartid såg ut kommer inte riktigt fram på näthinnan. Dock att han fick mitt på vägen och inte gärna flyttade sig för de bilar som event. kom.

Jag ska nog skriva av mig lite mer senare - men nu ska jag prioritera att göra mig färdig. Idag har jag ju 2 passagerare och då måste avgångstiden klaras i första hand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback