Iaf en buss

Reinfeldt har en panik-plan skriker Expressen ut idag. Detta efter att moderaterna sägs ha backat i en opinionsundersökning från Novius som lär ska ha publicerats igår. Den missade jag och lika bra är väl det. Men idag ska det iaf "landa" en buss vid valstugan - en moderatbuss. Vilka "hjältar" som, ska rädda moderaterna som finns ombord förtäljer inte historien - inte ens moderaterna själva visste det igår lunch.

Apropå hjältar så hörde jag igår att Uppsala Nya hade haft en bra ledare med temat att man ska rösta på en hjälte - inte på en pirat. Och hjälten i det fallet var Olle Schmidt - och det kan jag säga det är inget dåligt val. Fast jag undrar hur glad Uppsalas egen fp-kandidat Cecilia blev?

Och när vi då är inne på EU vill jag rekommendera "Sextion år med fred..." till alla er som undrar varför ni ska rösta i EP-valet! Inge Baeckström - spännande stavning av efternamnet - liksom halvanpassat till det pricklösa alfabetet?

Och om ni nu bestämt er för att rösta så kan jag rekommerade detta till läsning - så borde ni förstå vem ni ska rösta på också. Att gör en Marit skulle man ju önska sig - men  bara ibland.

Och Solveig och Solbritt ska gratuleras idag. Känner många av första sorten - och en av den andra sorten - Johansson - Grattis. Och på Solveigfronten får det bli faster "Sollan" i Alvik och Eriksson på Landshövdingevägen. Ska vinka åt dig på morgonen!

Nu får jag rappa på - mor ringer säkert snart och undrar hur det är med fadern - gissninsvis ringer hon just då jag ställt mig i duschen?

Kommentarer
Postat av: Erik Engberg

Problemet är bara det att Olle står på andra plats på listan. Om han inte samlar nog med kryss kanske rösten går till Marit och hennes engagemang i dessa frågor är inte det största.



Så jag röstar utan att tveka på Christian Engström.

2009-06-04 @ 07:44:00
Postat av: Ylva Strutz

Som opinionen ser ut idag så ser det ju ut som fp tar 2 mandat - men man vet aldrig - och man vet aldrig vem som kan kryssa sig förbi vem.



Men det viktiga är att man röstar och röstar efter sin övertygelse.



Det bästa med Piratpartiet är att det inte längre är fokus på SD - så de tappar säkert en och annan röst.

2009-06-04 @ 09:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback