Jordbrukare

Från klockan 2 har jag varit jordbrukare - nu är alla 6 fårorna rensade - men egentligen är det bara att börja om med fåra 1 - för nog lyser det redan grönt.

2 av bänkarna i trädgården har nu avdrapterats sin fiberduk. Att sätta rödbetor med såband verkar inte ha varit så lyckat. Men massor av rädisor är det - och dom borde ha varit gallrade för några veckor sen inser jag.

Ganska skönt att vara ute - måste försöka se lite positivt på livet. Kan inte hjälpas att det börjar kännas lite fängelse. Kan ju inte lämna mor ensam från 11 - då hemtjänsten gjorde besök - till klockan strax före 16 då nästa besök kom. Och vem tusan kan uträtta sina toabehov på bestämda klockslag?

Har suttit en stund framför datorn och filosoferat - noterar att min politikerkollega och vän
Carola Larsson i Boden också bloggar.


Nu ska jag sätta mig i duschen med de jordiga fossingarna i en balja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback