Jordgubbshuliganerna

Jag har sett dem - jordgubbshuliganerna - som stod och plockade över de största och röda gubbarna i den ask de själva skulle ha.

Makalöst - stora vuxna män och kvinnor. Jag trodde förstås att det försökte roffa åt sig mer i vikt - och tänkte tjenligt ni får ju betala i kassan eftersom det vägs där. Men man står helt fräckt och packar om. Någon annan ska ta karten. Men kom ihåg att den rödaste gubbe ofta kan vara riktigt sur - det var en politisk vinkling på det hela.

Med risk att förtala Sverige så måste jag säga att tjuvsmakningen hitintills inte varit till de svenska jordgubbarnas fördel. "Brysselgubbarna" som tidigare var smaklösa och vattniga har varit helt superba under våren - klart bättre än min provsmakning av de svenska.

Jag har alltså varit och handlat - tänkte mig att vara nästan ensam klockan halvåtta - men jag bedrog mig.

Nu ska jag återgå till drömmarnas värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback