Livet borde vara som en bondsyren

Efter att ha gjort en utryckning till far - klockan 22.30 ca - kan jag konstatera att livet är som en syrenkvist. Jag tog med den hem och har luktat och fröjdat på den. Så borde livet vara! Alltid!

Men den går inte att översätta - jag försökte till Gina i Stockholm - där hon påstod att blomningen var över - säkert - men undrar om hon känt mer än avgaser i innerstaden?


Jag skulle gärna vilja åka till Bulgarien med henne. Hennes hemland!

Och innan midnatt råder så vill jag gratulera min sons första fästmö - Anette Selberg - som fyllde jämt 1994 - och då måste hon fylla någonting med slutsiffra 5 idag.

Möjligen pension?

Och sitter jag här och "lullar" - (kollar om far tänder igen)  så kan jag passa på att gratulera Bernt i Västerviken (Bästerviken) på bemärkelsedagen! I morgon den 15:e . Minnena från hans 60 årsdag är för allatid inristade i mitt i mitt hjärta. Den flytande varianten (inte av mitt hjärta) kommer under sommaren!

Nu hoppas jag på en varm och lugn natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback