"Så länge skutan kan gå.."

Onekligen tänkvärda ord "vem har sagt att just du kom till världen för att få lycka och solsken på färden..." - man får vara glad så länge "skutan" kan gå.

Ovärdigt att en
40-årig ms-sjuk ska bo på ett äldreboende. Tillfälligt sägs med - men Tove har sökt ny bostad i ett år sägs det i artikeln. Det är lång tid när du som hon lider av en aggressiv ms.

Och igår blev jag också varse att det i min krets finns två unga personer som kämpar med - eller snarare mot -  Parkinsons.

"Idrottsstjärna - 10 poäng" - ungefär så känner jag när jag ser rubriken "Idrottsstjärna omhändertogs" - här skriver man så att alla initierade vet vem det är - och ändå klarar man publiceringsregler att inte lämna ut namn och bild. Känns lite hyckligt.

Och så kommer det slutliga beviset för att det är sommar - allsång med Svempa i Norra hamnen.

Och egentligen har jag ju semester - som jag skrev igår - men på kvällen vaknar den late heter det ju. Fast jag gillar inte att behöva lämna far ensam idag - han hade känning av sin kärlkramp upprepade gånger igår.

Nu frukost med nämnde far. Fö övrigt var mor mycket piggare igår - hemgång kan skönjas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback