Skenet kan bedra

Skenet kan verkligen bedra - den här bloggaren kommer att få se att bakom den kostymklädde akademikern döljer sig en mycket trevlig och skojfrisk kille. Lite småfräck faktiskt. Grattis Tobias! Och glöm aldrig att uppdraget som fadder för oss folkpartister här i Norrbotten faktiskt är livslångt.

Åter till länstidningarna där jag ser att Lars snart 72 tycker att politikerna i Haparanda ska skippa arvodet. Det är väl högst rimligt att även politiker avstår i dessa kristider - men skippa lät väl häftigt. Vi vill kanske se lite yngre människor i politiken också - den får inte bli alternativ till knypplings- och snickerikurser för pensionärer.

Och apropå rekrytering till viktiga området i samhället - så undrar jag hur Luleå kommun tänker? Nu är det tredje gången man försöker ge sig på helgtilläggen. Tycker att Ylva M på ett utsökt sätt visar på varför det är viktigt att de misslyckas även denna gång! Och vad tycker kommunalråden i frågan?

På temat pengar kan jag undra varför ett lesbiskt par ska betala 9 000 kronor för en insemination medan ett heterosexuelltpar bara betalar patientavgiften 250 kronor. Och detta i ett landsting där vi har 3 kvinnliga (nu trodde ni jag skulle skriva onödiga) landstingsråd. Något för landstingsfullmäktige i Gällivare som fortsätter kl. 09.00 idag - sändning på MhZ 89.3.


Hur min dag blir vill jag inte sia om efter gårdagens bakslag - men tanken är att far ska åka med mig in till dagverksamheten. Och jag ska jobba. Sen ska jag hämta honom för besök hos Åsa på Geriatriken kl. 13. Klockan 14.00 förväntas vi vara klara för då är det vårdplaneringssamtal för mor på avdelning 61.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback