Skit in skit ut!

Härligt Marit - hon börjar vara i storform igen. Klart som korvspad att skit in ger skit ut - vad äckligt om de fortfarande stoppar i grisarna antibiotika. Och måste det komma just nu när jag hoppas och tror på LCHF- metoden. Om den nu hette så?

Tänk vi hade egna grisar när jag växte upp - och i en gammal vattenvärmare kokade faster Lisa grismaten. Och rörde om med en sån där "träpåk" som jag glömt namnet ¨på. Men den ser ut som stöten till morteln - fast i trä var den. Och våra grisar blev feta som rackarn - med potatis och annat blandades wienerbröd och annat sött, fett och gott från bageriet!

Att leva som man lär kostar på. Ikväll har jag promenerat i 50 minuter - ganska snabbt och i fel skor. Men dryga 100 brevlådor fick besök. Och jag fick en titt på byn! Snart dags att någon börjar dokumentera alla de hus som byggdes på
50-talet och som byggts ut trefalt.

Och dessutom kan jag nu med trovärdighet hävda att varje rättrogen folkpartist bör dela ut 200 fodlrar i brevlådorna - eller göra motsvarande insats med annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback