Som bonden Paavo

Som bonden Paavo känner jag mig efter dagens vedermödor. Fast det är väl faktiskt att häda. Potatisfårorna är satta för att allt ska vara som det alltid varit - och far ska rensa. Fast han tycker inte längre att det är så kul att rensa. Vi behöver det inte för brödfödan heller liksom.

Och så tror jag att jag har likadant indianskinn som far - att jag aldrig kan br'änna mig - så var det när jag var barn. Då tävlade vi i samma klass - far vann alltid - men jag var god tvåa som alltid skulle dra upp shortsbenen för att  visa "skillnaden".

Tänkte i dag att solen tog då inte på något - men nu är jag bränd.

Lite "bränd" är jag också för att en god vän är  ledsen. Och lite ledsen är jag för att en annan vän har fått beskedet om bröstcancer - hur elak vet vi inte än.

Hoppas att skolen skiner på er båda i morgon! Kram till Y och B!

I morgon börjar jag semestern - med att jobba. Det blev lite mycket bortavaro i slutet av förra veckan - så nu ska jag plikta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback