Utmanande

Visst är det utmanande med löneförhöjning för statsministern och övriga statsråd - med ett land i kris. "Undersåtarna" skjuter sina löneförhöjningar och sänker också sina löner. De lägst betalda i Luleå håller på att luras av sina helgtillägg. Arbetslöshet och missmod breder ut sig.

En frysning hade varit på sin plats. För övrigt tycker jag att nivåerna i sig är för höga. Förvisso är det ett skitliv de tvingas leva med bevakning dygnet runt de flesta - så visst ska de ha bra betalt för att underlätta vardagslivet. Men frågan är hur löneutvecklingen varit visavi medborgarnas? Skulel vara intressant med en spegling låt oss säga i 30 års perspektivet?

Utmanade gjorde också tidigare ledarsrkibenten på Norrbotten Kuriren - Bo Östman. Han vann personvalsstriden med nytt rekord. Förvisso vet jag inte mot vem och i vilket val - för det var borta när jag vaknade.

Jag är ganska slutkörd - så jag la mig klockan halvfyra och skulle vila en halvtimme - men i vanlig ordning kom jag inte upp. Förrän halvsju. Frågan är om kroppen och huvudet vilat något - uppenbarligen körde jag valrörelse även i drömmen.

Mor påbörjade i eftermiddag sin tredje antibiotika kur - efter att CRP-provet (eller möjligen CPR) visat uppåtgående trende - vilket innebär att bakterierna inte gett sig. Nu har de återigen röntgat hennes lungor - nu skulle de kolla om hon möjligen hade en kemisk lunginflammation. Det får man googla på?

Fast mest tror jag det bli sova av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback