Avverkat

Årsmötet avverkat - ganska bra diskussioner - även om det spretade lite i yrkanden så har vi ändå samma grundinställning allihop - skönt.

Frida var en höjdare förstås - talade Europa och flyktingpolitik - med mycket kritik mot EU - som hon tycker kan bättre.

Valen gick efter valberedningens förslag - så det var inga kioskvältare där. Anders M från kalix och Eva L från Boden blev nya i valberedningen - tre ledamöter blev kvar. Ganska lagom förnyelse.

Har hunnit vara förbi mor och far. Där var lugnt. Har hotat att jag kommer ner klockan 6 i morgon bitti vilket väl är resultatet av att de stjäl en timme av oss.

Trevlig dag iaf med många återknutna kontakter - men som alltid sitter jag och räknar dem som jag skulle ha hunnit prata med och som jag inte hann med.

Det blir iaf en tidig kväll för mig - ska återhämta dagens vedermödor plus timmen de stjäl.

Kommentarer
Postat av: Stefan

Så någon omprövning i regionfrågan blev det inte?

Postat av: Anonym

Nä - och skillnaderna i synsätt är inte så stora enligt min mening. Alla vill ha regionens fördelar när det gäller utveckling och självbestämmande för länet - men någon eller några tycker att alla förändringar ska vänta till vi får staten att ta större ansvar för sjukhussjukvården. Man ser en risk i att en regionbildning nu förhindrar den nödvändiga förändringen och förnyelsen för sjukvården.

2009-03-29 @ 09:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback