Drömtydning

I natt jag drömde..ja inget stort som fred på jord - utan att jag drabbades av vattenskada. Mitt fantastiskt fina gamla tak i kammaren - som svärdotter Lotta gjorde underverk med - var som en blötlagd spånskiva - svampig, bucklig och eländig. Och det visade sig att en dusch stod på och strilade trots att jag stängt av den - och hur min dusch i andra änden av lägenheten och på samma plan kunde åstadkommit detta förstår jag inte - men det visade sig förstås att det var någon som brutit sig in i huset - borrat ett hål som träffat en vattenledning.

En lättnad hann sprida sig in min kropp - att det inte var jag som sabbat taket - innan jag vaknade.

Men hur var det nu dom sjöng - Euskefurat - en vattenskada och en trasig växellåda - hoppas det inte har någon koppling till det senare. En resa till Paris och man hamnar lik förbannat i Hudiksvall.

Vad månne väntar i natt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback