Lönesänkning?

Nå inte är det väl som Mona säger att Metall sänkt sina löner med 20 procent? Det handlar väl om en möjlighet att företag kan erbjuda utbildning istället för uppsägning och att man då kan få mindre i lön? Visst är det väl så?

Men i gårdagens debatt säger Mona rakt av att Metall sänkts sina löner med 20 procent.

Nu verkar det inte ha varit så mycket jag missat - jag som satt på flyget då debatten sändes. Åtminstone inte enligt den här
ledaren i Expressen. Om det nu var Expressen - det lär väl ni se om ni klickar.

Annars handlar det mest om lönehöjningar i tidningarna - skräckexempel på "fallskärmar" Det har fått Mårten att vässa pennan - det  var länge sen. Klandervärt, Lundby Wedin - i Kuriren -- nu vill han inte längre vara du med henne. Och samma dam gör Börje Lööw stum - i NSD- - och det är bara att hålla med honom. Mårten har för övrigt i inlägg i NSD också som jag trodde var samma - men det handlar om kritik mot Annika Falkengren på SEB. Och ingen av artiklarna hittar jag att länka till.

Har väl blivit ringrostig efter att inte ha sökt i lokaltidningarna på någon dag. Och inte blir det bättre idag - för nu ska jag duch, klä mig, äta frukost och sen dra till jobbet för ett snabbesök - sen blir det tåg mot Kiruna. Och ni kan aldrig ana hur mycket jobb jag tror mig hinna på den resan.


För övrigt har lågkonjukturen slagit till mot Plannja nu också som blivit utslagna ur slutpelet-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback