"Lysning" på far

Far gick ut sin vanliga morgonpromenad på 3-4 kilometer i morse. Klockan 11 ringde mor och frågade om jag visste var far var. Jag hade ju utgått från att han kommit hem kvart i nio ungefär - men det hade han inte. Och mor hade lagt sig och vilat och upptäckte först klockan 11 att han inte var hemma.

Kastade SV-handlingar åt sidan - tog bilen och körde runt - kusin Kerstin och jag. Ringde polisen och förvarnade - och för att få höra om de hört om något olyckstillbud. Plus till hemtjänsten som skulle hålla ögonen öppna vid sitt turande.

Dock tog det bara en halvtimme så ringde mor att han kommit hem. Han hade tagit sig en promenad runt Tomholmen - och troligen blivit lite vill då han kom upp i ett villakvarter. Skogen går bra - där hittar han som hand i handske - men dessa nya områden som vuxit fram där kossorna hade sina sommarvisten tidigare - blir oftast lätt förvirrande. Allt nog hade han fått följe med en familj nerifrån hammaren och hem.

Blöt i svett var han - men inte trött - det blir jag aldrig var utsagon efter 3 timmars promenad.

Nu åter till SV handlingarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback