Märkliga signaler!

Visst är det märkliga signaler när en 15-årig pojke döms för brott för att han "nöffat" åt poliser - medan vuxna män - poliser - kan säga "blattejävel" och "apjävel" utan att det blir något av det alls.

I min ungdom skanderades en ramsa: "polis, polis, potatisgris - kom hit och skura morsans spis". Inte vet jag riktigt vad som menades och varifrån det kom. Nog tror jag det kom till polisens öron - men aldrig hörde jag någon som dömdes.

Som advokaten säger i artikeln - dum och olämpligt att nöffa och kalla poliser för grisar - men därifrån till att dömas för ett brott borde steget vara lång.

Och apropå signaler så är det väl så att Metalls uppgörelse om sänkta löner borde förplikta vd:ar och andra bonusnissar att tänka till. Ungefär som de skriver i Kurirens ledare idag.

Fast den här nyheten om vd-lön blir väl snarast ett slag i ansiktet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback