Och korta - morgonkommentarer

Inte särskilt mycket att kommentera i tidningarna idag - eller så är jag lat. Slog upp Expressen där möttes jag av tre M; Nird, Melodifestal och Måns. Då iddes jag inte längre. Förstår att morgondagen blir än värre vad avser Melodifestivalen.

Det enda som jag höjde på de obefintliga ögonbrynen för var faktiskt också en M-nyhet - MP i kalix föreslår "ett radikalt
grönt sparförslag" som de säger själva. Själv säger jag bara lär ni inget av omvärlden. Hur lyckat är det med beredningarna i langstinget? Har de i själva verket inte bara gett mer makt till tjänstemännen? Och hur ser verkligheten ut i Älvsbyn där man gått i landstingets fotspår? Till och med ledande sossar ropar på toppstyrning och demokratiunderskott.

Och det tycker MP i Kalix är grönt och radikalt!

Notera att jag följer TT:s rekommendation om versaler på partibeteckningar - men det ser rått och vulgärt ut!

Förmiddagen ägnas åt hemmapyssel - eftermiddagen blir det lite inhandling plus lite jobb. Ska vara ledig för förbundsstyrelse sammanträde med Studieförbundet Vuxenskolan. Och då får man jobba in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback