REGIONVARNING!!!

Säg mig den glädje...Igår kunde vi glädjas åt centerns "tillnyktring" i regionfrågan. Och vad läser jag då idag i en ganska liten och oskyldig artikel? Regional röra i Västernorrland.

Jo att Kammarkollegiet avkräver Jämtland med flera besked om gränsdragningen inom Mittregionen - för att "regeringen ska ha snabbt beslut för att kunan besluta om regioner så att de kan gälla från 2011". Inga nya besked om regioner under denna mandatperiod hette det ju?

Och vad menar Erik Berg med att "vi ska läggar fram modeller och sedan är det regeringens sak att komma fram till vad som är hållbart" . Ett säj av Erik som inleds med att han poängterar att det inte är norrbottningarnas sak att avgöra regionbildningen. Och varför ska det då samrådas med Norrbottningarna.

Efter att ha läst nyhetsartiklarna i både Kuriren och NSD så har min glädje grumlats något - kanske det är det famlande som ledarskribenten beskriver? Kan hoppas att centerstämman den 21 ger klarare besked!

Om Karl P och Fredrik R må jag skriva senare liksom om Staffan E och Jan B!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback