Bäst före?

Hörde på radion om en opinionsmätning - och nyfiken som jag är så sökte jag på nätet - men vad jag förstår så kör radion med en gammal nyhet - gårdagens Demoskop - i DN. Eller någon som hittat någon färskare?

Ingen insändarsida i Kuriren idag - möjligen har de redan börjat med "sommartid" dvs insändarsida bara varannan dag - men isåfall är man två veckor tidig - examen är inte förrän den 12 juni i år.


Ibland till examen brukar det ju vara svårt att hitta blomster att smycka med för att de inte slagit ut än - i år kan vi nästan befara att en del blommat ut?


Men var är värmeböljan? Tretton grader avläser jag här i Sunderbyn.

Men svettigt lär det bli på Stockholms maraton. Ni kan spana in löpare 6061 - kännetecken fp-keps - han heter Jens men skulle ha hetat Veronika om det blivit en utan snopp. Och Veronika har så passande namnsdag idag tillsammans med Vera - grattis till Jens BB-kompis Veronika som hette Öhman då.

Så kom den då - artikeln som ska höja förtroende för polisledningen. Underskriven av samtliga ordinarie ledamöter - fast själv kan jag undra hur ledamöter som knappt satt foten på ett polisstyrelsesammanträde (och definitivt inte var med på det senaste i Gällivare) överhuvudtaget kan ha en uppfattning? Det är ju strålande attt man kommit fram till att det alkoholpåverkade befälet inte borde befunnit sig på plats! Men vi är nog många som skulle vilja få klarlagt hans roll i dramat. Är bilden från uppdtrag granskning den rätta? Eller vilken "bild" har ni nu alla ledamöter som lydigt skrivit under? Hade han tillstånd att dricka alkohol under kvällen i sitt tidigare spaningsuppdrag?

I stort har väl inte jag heller något att invända mot det som står i artikeln - snarare det som inte står där. Det var inte riktigt det här stuket jag tänkt mig med en öppen och ödmjuk debattartikel!

Nu ska jag ödmjukt pallra mig iväg till frukost  - ska hjälpa far att rengöra altanen inför den årliga inoljningen. Sen ska jag dra mot staden och vara på valstugan klockan 11.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback