Gjort en Ögren?

"Politiker i Jokkmokk -postadress i Luleå" skriver NSD idag. Det handlar om Maria Marathon Sjöberg som är aktiv för folkpartiet i Jokkmokk. Det här kan ju knappt vara någon nyhet - det är väl känt att Kent Ögren bor i en postbox i Jokkmokk?

Skämt åsido så är det väl så att tolkningen av folkbokföringsreglerna är lite generösare när det gäller politiker. Och jag kan då intyga att Maria deltog i kvällsmötet i Jokkmokk i början av maj.

Lyssnade just till en Ylva som gjorde bort sig rejält - Ylva Sarri - kd-kandidat till EU. Frankt påstod hon att hon röstat i alla EU-valen - det var ju viktigt. Ställd inför fakta att röstlängderna sa att hon inte röstat i något av valen så slingrade hon sig med förklaringar att hon kanske varit bortrest ett av valen. Dålig stil!

Illa riktigt illa är det i spåren av Porsöskotten. Själv fick jag ju ordentligt på pälsen internt i polisstyrelsen då jag ifrågasatte sekretessbeläggningen. Men nog år det väl bara  att konstatera att jag fick rätt när jag påstod att det inte kunde finnas något i rapporten som var värre än att det började spekuleras. Särskilt inte som de nu framkommer saker om poliser som inte varit i tjänst men som åkt med och som måste förklara hur många cider och öl "han" druckit. Förutsatt nu att uppgifterna är korrekta. Men oavsett är det lite illustert att sitta i Polisstyrelsen och inte vara betrodd att ta del av sekretessbelagt material. I socialnämnden där jag satt en gång var huvuddelen av materialet sekretessbelagt men nog var vi betrodda - efter att ha skrivit på "sekretessed" - att ta del av allt. Om människor in på bara skinnet! Skulle vi överlåta förtroendemannaskapet till några utvalda tjänstemän?

Både NSD och Kuriren skriver om detta och ikväll kommer det i Uppdrag granskning. Hittar inte länken i NSD.

I NSD har jag fått förklaringen till varför jag inte får NK - elfel.

Och så gratulerar jag min vän Carola L på namnsdagen. Och kusinbarnet Karolina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback