Mardröm

Liggandes bakom en timmerbil brukar jag ofta sitta och fundera över strategin om en stock lossnar. Jag tycker mig ha klart för mig hur jag ska reagera och styra undan. Men det lär ju vara skillnad mellan teori och praktik. Tack och lov har jag aldrig tvingats utöva mina strategier.

Det måste ju vara en mardröm att se en
stållåda dansa ned från lastbilsflaket framför. Chockad lär hon väl vara - men oskadd tack och lov.

Även denna dag har gått i valstugans tecken. Och efter lunch gick valstugan i landstingets tecken - folk från samtliga allianspartiernas grupper kom och deltog.


Det fria vårdvalet kommer ju att handla om EU också.


Apropå rubriken är det en mardröm just nu att prioritera rätt saker - mycket jordbruksarbete kvar hos föräldrarna, valstugan hägrar i morgon, flygblad med valsedlar ska droppas i lådor , inläsning inför måndagens styrelsemöte med Kalix Folkhögskola- och ikväll kör jag en tvättmaskin - alternativet som jag inte hann med idag var att köpa en omgång nya trosor.

Många härliga möten idag som borde kommenteras - men jag hinner inte tyvärr.

Måhända jag tar en paus senare och bloggar om det pockar på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback