Namnträning

Nu ska jag lägga ut lite bilder - och kolla om jag kommer ihåg namnen.



Dagen i Stokholm inleddes med lunch på Hongkong tillsammans med min svärdotter in spe - Gina. Hoppas nu Anita i Gävle är in och tittar.



Här inleder Gunnar Wernolf minnesstunden för Gunnar Bäckström - inramad på väggen.



PO Lindberg - fd ombudsmannakollega till mig och kollega med Gunnar Bäckström på SKB. PO visade intervjuer med Gunnar Bäckström om bland annat Sigyns besök i Luleå där de möttes av demonstranter.



frän vänster Birgit Friggebo, Laila Kalm och Susann Torgerson.



Olle Schmidt, eu-parlamentariker och fd ombudsmannakollega, minns vännen Gunnar B.



Ingemar Mundebo var förvisso volymmässigt bara en skugga av sitt forna jag - men då här dimmig var han inte. Och lika stringent och slagfärdig som alltid.



Siv Källerud vid sidan av redaktör Andrén med förnamnet Gunnar han också.



Fr. vänster Marita Sandler Schale med maken Henning. Både fd ombudsmannakollgor till mig. Marita jobbade när jag började 1977 och Henning har kommit in senare. Damen till höger är PO Lindbergs hustru Charlotte.



Lennart Gabrielsson med ett förflutet som ombudsman i Norrbotten. Han efterträdde faktiskt Gunnar "Hajen" Bäckström. Vi var alla övertygade om att Bäckström satt där uppe och blickade förnöjt ned på oss - därav den uppåtvända blicken.



Olle i viloposé - han kampanjar ju annars för att bli omvald som eu-parlamentartiker.



Curt Nyberg som efter sin tid vid riksorganisationen drog vidare in i tidningsvärlden.

Ja det var ungefär vad jag hade fått med på bild.

Kommentarer
Postat av: Anitha

Bra minne du har Ylva. Man kan också konstatera att de flesta verkar använda samma färgnummer på hårfärgningsmedlet...

Postat av: Ylva Strutz

Hej Anitha

jaså du är i bloggbranschen du också - kul! Namnminnet är inte bra - inte alls - men jag tror undermedvetet att jag fotade de jag kunde namnen på. Och dig kallar jag fortfarande för Boman - fast jag vet att det börjar på W

2009-05-15 @ 10:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback