Sällsynt?

Förhoppningsvis är det sällsynt att folk skiljer sig via Facebook. Efter gräl med sin man ändrade en kvinna i England sin status från gift till singel - varvid mannen ramlade av motorcykeln och föll i koma.

Kurirens Ingela Rasimus har också lyckats hitta en sällsynthet - en lärare som inte tycker det är bra att kravet på högskolbehörighet tas bort för yrkeselever. Det är klart att Dan som av naturliga skäl bara haft de elever som klarat av studierna ser inte alla dem som hindrats att få en utbildning på grund av högskolebehörighetskravet. Tala med lärarna på IV som fått ta hand om de som slagits ut. Och för Dans duktiga elever som vill - så går det ju att läsa in behörigheten parallellt.

Det borde tillhöra sällsyntheterna att "storpappa" Karl tar över från nämndsordförandena. När det är obehagliga och svåra saker brukar han krypa bakom sina nämndsordföranden - men nu har han satt upp fingret - kanske kollat in de 2000 namnen på Facebook för kranens bevarande. Och eftersom det är en god sak så får jag väl gilla läget. Men nästa gång det krisar inom äldreomsorgon, skolan eller för funktionshindrade ska vi komma ihåg att han kan om han vill.

Monika och Mona är långifrån sällsynta i min bekantskapskrets - så stort grattis till er alla på namnsdagen.

Frukost och sen jobbet. Vilket det inte borde vara eftersom jag ska till Jokkmokk ikväll. Den resan slukar väl ungefär halva min veckoarbetstid skulle jag tro. Men det är härligt att bila sent på kvällen i den morrbottniska vårkvällen - så en får se det som nöje. Fast efter planksteken så borde jag väl gå hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback