Tamiflu och Alli

Mest bara svininfluensan i tidningarna. Och nu har det fått upp tempot. Älskar att visa bilder med folk som bär munskydd i det mext extrema situationer.

Och även på internet har man fått upp tempot - nu säljer man bluffmediciner till dyra priser.

Men vi har ju någon inneboende gen som gör att vi vill bli lurade vi människor - åtminstone jag. Värsta grejen - hitintill - var när jag på 70-talet skickade efter piller som enkelt skulle få mig att sluta röka. Utan att ha gjort någon djupare analys av innehållet vill jag påstå att det var fint sågspån som kryddats med vitpeppar och så något som fick det att sitta ihop.. Klart som korvspad att det inte gick att röka - inte äta eller driva vatten heller - när munnen brann. och dyrt som bara den var det.

Nu står jag redo för att kanske förpassa dessa antirökpiller till en andra plats vad avser misslyckade affärer. Nya
bantningspillret som fungerar - Alli.

Nu blir det dock havrgrynsgröt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback