"Vår landstingspolitiker"?

Hörde på Karlavagnen att Strokeföreningen i Luleå har möte i morgon och uppmärksammar "strokedagen". Kanonbra så långt!

Men så får jag höra att "vår landstingspolitiker" ska vara med. Inte en av - utan "vår". Så jag kollar förstås - och den som kallas "vår" är Britt Westerlund, Fö min gamla skolkompis - som hette Johansson på den tiden.

Där tappade ni minst en presumtiv medlem!

Tänk att föreningarna för funktionshindrade fortfarande är (S)å infiltrerade. Jag tror han heter (S)ture den här gången. Men vad säger ordföranden Barbro Wälivaara?

Det finns gånger då man önskar samköra medlemsregister!

Framöver får man kolla vilka fonder man skänker pengar till också i samband med minnestelegram!

Själv har jag fått göra en utryckning i kväll - någon mening med att jag inte åkte till Kiruna. Mor hade hamnat framstupa i sängen - på grund av insmorda fötter - och inte kunnat flytta och placera sig på ett bra sätt.. Larmade men förmodligen meddelade far att de skulle fixa det själva - så först vid andra larmet - efter 2 timmar nåddes jag av budskapet.

Men änglar är dom - de som kommer. Behövs proffs för att lyfta och kånka i mor som är opererad på mängder av ställen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback