Livet efter

Så börjar en ny tideräkning - tiden efter mor. En fin dag i går - i sorgens men också glädjens tecken. Tack till alla för allt!

En annan tideräkning blir det väl också när svininfluensan är historia - men vad jag hitintills tagit till mig verkar det som om vaccineringen i Luleå varit den mest styvmoderligt behandlade. På andra håll vaccinerar man på vårdcentraler och skolbarnen får sitt i skolan. Men i Luleå ska du köa vid kyrkans hus - för att inte säga runt Kyrkans hus. Inte undra på att folk blir desperata som denna
kvinna som sprang in och stal tre doser vaccin.

Kusin Kerstin fick ingen DN idag - istället var en Norrbottens Kurir i hennes låda. Medvetet eller bara ett fellägg?

På tal om "fellägg" - vem i fridens dar behöver 24 Norrbotten? Oavsett den är fyrkantscentrerad eller ej? Själv har jag knappt "rattat" in den.

Däremot skulle vi - iaf jag - behöva få NSD:s insändare på nätet. Rätt ofta jag skulle vilja länka. Dessutom är jag riktigt intresserad av VARFÖR man inte lägger ut dem? NSD:s nättidning är ju annars ganska "matig".

Kristian har namnsdag i dag. Krekula gratulerar jag förstås - vi saknar dig än. Kristian är en av alltför många unga fp:are som vi exporterat. Grattis också till alla Krister jag känner!!

Idag ska jag vara på bilverkstan klockan 8 - ska vänta där en timme - och räknar med att hinna ringa en del samtal då. Ett par tre timmars jobb ska jag hinna med. Sen besök hos far, en "repa" hem för att plockar ner tandborste för övernattning i Älsbyn. Hinner nog en sväng till jobbet innan Marjatta och jag styr kosan mot Älvsbyn. Minilandsmöte ikväll och i morgon förmiddag. Sen nomineringsmöte för landstingslistan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback