Ljus i mörkret

Gårdagen lägger jag till handlingarna. Se förra inlägget. Som ett PS till det kan läggas att det var något strul med bredbandet i gårkväll, jag fick inte tag i de personer jag skulle ha tag i, mängder av inkommande telefon som åt upp hela kvällen. Det var iof väldigt trevliga kontakter - men ändå så sitter jag nu här med rejält med tidsbrist.

Gårdagens höjd- och ljuspunkt var dock sms:et om att
Cecilia blir kommissionär.

Borde förstås söka fler ljuspunkter även i dagens tidningar - men fastnar vid mörkret. "Anledning till lycka - mitt i helvetesnovember" - Roffes krönika som numer heter "roffes hörna". Troligen inte länkbar - men läsvärd.

Mera mörker - världsarvet hotat. På grund av ett av de många muntliga löften som i strid med bestämmelser utdelats av  fd stadsarkitekten Bo Larsson. Han finns väl kvar fast han är fd - kan hoppas han fått "munkavlen" på.

Julmust på glasflaska - ett måste för julen. Ytterligare mörker mitt i "helvetesnovember" att vi enligt NSD får säga farväl till den.

Nu måste jag sätta igång med både det ena och det andra. Ska jobba hemifrån i stort sett hela förmiddagen. Det mesta som ska göras ligger ju i burken så egentligen inget problem. Bädda upp säng och fixa nycklar till Åse som ska övernatta här fvb till landsmötet. Sen ska jag möte länsservice 8.15 som ska hämta tillbak en del hjälpmedel som mor haft. Måste hinna en repa till far också.

Och 13.55 kommer flygtaxin - då blir det inget bloggande förrän sen fredagkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback