Björnamnesti?

Hör på radion att det skjuts rekordmånga björnar i år - 51 av den totala kvoten på 55. Och några dagar är det visst kvar på jakten. Skulle det inte kunna utfärdas lite björnamnesti - dvs att man nu när man äntligen lärt sig får skjuta alla de man missade tidigare år?

Apropå björnar så hamnade
Västra Frölunda i "björnens" gap i går - 6-2 till Luleå hockey - grattis!

Grattis också till polisen som verkar ha gjort ett riktigt bra jobb med bankrånet i Älvsbyn.

Inom avdelningen det hade jag ingen aning om är att bara ena maken kan ta den andres efternamn som mellannamn. Krångligt? Våran Anna Grönlund Krantz får heta så medan Tobias inte får heta Krantz Grönlund. Så jag trycker på instämmer knappen - skrota namnlagen.

Hur mycket har det kostat att hantera att tillåta namnen Jan-Olov Madeleine och Q? Och vem hade blivit lyckligare om de inte fått heta så?

För övrigt tycker jag inte att vi ska tillåta något tafsande på våra nationalälvar. Vi har bidragit nog till folkhushållet med skövling av naturtillgångar. Inget instämmande från mig den här gången, Stefan.

Dagen kommer annars att ha sin gilla gång. Det blir nog till att jobba i 2 pass i dag också. För jag ska passa in ett besök hos optiker Kristina klockan 14. Måste bara skrapa ihop motstånd mot progressiva glasögon så att jag inte går därifrån med 5:e paret såna som jag ändå tar av mig när jag ska läsa.

"Twittrar" väl till lite senare idag - så ni har koll på mig.


Kommentarer
Postat av: Ann O Nym

vad har dessa stackars djur gjort för att förtjäna att bli skjuta i parti och minut?

så en amnesti för björnar blir bra

2009-10-06 @ 10:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback