Natti

Hem strax efter 18. Kom ihåg att ringa farbror Hasse - bra. Det vore kul om Sture orkade komma hem till begravningen - jag glömmer nästan att Hasse och han är jämnåriga och gick på Strömbacka samtidigt.

Annars har jag inte orkat med så mycket ikväll. Läst boken som begravningsbyrån skickade med till Sara och Lisa - "Farfar och lammen" - har ju förstås kolläst så nu lämnar jag den till mamma Lotta för event vidarebefordran. Mitt godkännande fick den faktiskt.

Men annars skrattade jag gott åt vissa avsnitt i boken "Ett minne för livet". Man kan väl gott påstå att den -  begravningsbranschen - pushade för andra branscher genom att tala om hur man skulle vara klädd - med hänvisning till företag som hyrde ut vad som förutspåddes saknas. Bästa fördomen var  att ljus klädsel inte skulle rekommenderas eftersom många äldre personer inte har några ljusa kläder.

Nu är vetekudde nr 1 i sängen - ska rekonditioneras i micron en sväng till sen blir det sängen för tant Ylva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback