Positiv påringning

I Piteå och Pajala har några blivit glada. Fått påringning om miljonvinster. Och nu fick jag det bekräftat - om man har spelat med spelkort så ringer dom vid vinst. Så nu blir det att sitta på helspänn onsdag och lördag - efter Lottodragningarna. Har väl några veckor kvar.

Annars riktigt "blaskiga" blaskor idag. Inget som får en att höja ögonbrynen.

Ser att Bengt Pohjanen kommer ut med ytterligare en bok - just som jag under  helgen läst "Smugglarkungens son" Intressant - mycket igenkännande från den tornedalska kulturen. Visst har det den boken som förorsakade tårtkastning Niemi-Pohjanen?

Ja mycket mer än så hittar jag inte att kommentera. Nu ska jag göra mig klar för jobb. Det blir i omgångar idag. Först ett förmiddagspass. Sen besök hos mor och far. Hjälpa en kompis med lite pappersexercis sen eftermiddag. Och riktigt sen kväll - 21.30 - har jag telefonsammanträde.

Kommentarer
Postat av: Anonym

fylla moppe heter den filmen som Pohjanen gjorde. Mikael Niemi menade på att filmen handlade om honom. Niemis far är fd polis och mamma är fd lärarinna...

2009-10-05 @ 18:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback