...till bredden fyllt av nostalgi...

säger Anders Eldeman om morgonen Dacapo. Lite så känns livet nu också. "Lyckan är inte alls det du tror" - Harry Brandelius passar min sinnestämning.

Så kan jag fortfarande uppröras starkt hur det får gå till i fackföreningsstarka Sverige. Vi har en lagstiftning där arbetsgivarna kan köpa sig fria för en miljon hit eller dit. Och trots att de blir dömda får arbetstagaren i princip yrkesförbud resten av livet. Som för
Elvira Nordlund i Uppsala. I Uppsala må hända det finns lite alternativa arbetsgivare - men drabbas man här i länet och här i kommunen så är det väl bara att sadla om till annat yrke. Det måste bli en ändring!

Gårdagen blev naturligtvis inte alls som planerad. Blev kvar hos mor till klockan 21 med en 2 timmars permission för mat - då kusin Kerstin avlöste mig. Faster Hedis med make Harry besökte mor - det uppskattade hon verkligen - även om det tog på krafterna.

Idag är planerna att jag ska åka in och träffa 45 folkpartister som ska delta i uppstarten av Valskolan. Morgonfikar med dem och sen aviker jag upp till mor igen. Det kommer att ge mig kraft! Ska för övrigt göra ett besök hos mor innan jag åker till stan. Ska åka om expen och se om jag kan hitta Ullas anteckningsblock - nu när jag fått lite mer instruktion om var hon lämnat det.

För övrigt blev jag glad att höra folkpartiets skolutspel på morgonen. Obligatorisk engelska från skolstarten och möjlihet att läsa ytterligare ett språk - kinesiska. Framsynt!

Kompis Birgit ska nås att ett hurra som når ända till Murjek! Och kusin Eva i sin himmel skulle fyllt 58 idag. Jag har någon mer idag också - som jag just nu inte kommer ihåg.

Jag får säga som Rolf Nilsén brukar avsluta sina krönikor - Äventyret fortsätter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback