Begåvningsreserven

Nu har jag sett den - igen - begåvningsreserven. Uppdrag granskning och bärindustrin. Bärindustrins företrädare Stefan Engström, Dennis Westerlund och Tommy Innala gav verkligen ansikte till "begåvningsreserven"- Den sistnämnde vd för Polarica - vars vinster lär bidra till någon AP-fond som finansierar våra pensioner. Kan man möjligen placera om?

Dessvärre kan jag vara orolig att jag är släkt med denne Westerlund - genuin Arjeplogsdialekt - då jag ju var släkt med fd polisen Westerlund i A-plog? Sektledaren eller hans dotter får informera mig?

Annars finns anledning att HURRA - även om jag inte hann se matchen - telefon, tack Birgitta (med flera) för ett fint samtal - så fick jag nyss veta att vi vann mot Malta. Nu är vi snart redo för VM i Sydafrika.

23 kronor på Lotto - och Jackpotten orörd. Och 5 kronor på Keno.  Pengarna bara ramlar in.

Det fanns något mer också som gav mig en positiv syn på livet - men det har jag glömt. Eftersom jag googlat på demens ikväll gör det mig något orolig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback