Dom är fantastiska

Dom är fantastiska - alla (med ytterst få undantag) som jag möter inom vård och omsorg. Personalen på 43:an - där far är nu - överträffar det mesta. Och ändå kan det bli så fel. På väg ut från besöket samtalade jag med en jättegullig sköterska som av en slump berättade att rondande läkare hade skrivit ut RISPERDAL till min far utifall han skulle bli orolig och få ångest. Samma medicin som förorsakade ren medicinförgiftning förra sommaren och som jag själv delsvis ställde ut - en åtgärd som sen bekräftades och fullföljdes av en överläkare på medicin. Och denna ordination har skett trots att överläkaren på 43:an så sent som igår eftermiddag ringde mig och vi var överens om helt andra mediciner. Det är något SYSTEMFEL med journalanteckningar inom NLL!

Och nu har jag spelat Lotto - 145 miljoner lär stå på spel. Om jag vinner köper jag ett eget sjukhus till mor och far! Eller iaf ett eget vårdteam - det borde väl räcka till det. Raden är 2,5,9,10,20,26,31. Tror jag. Och så spelade jag en rad till - man var tvungen att ha två fält. Och Joker som slutade på 61 och med 30 kronor i extra insats kunde jag vinna 30 miljoner = 175 miljoner.

Fast jag läste någonstans att lyckoeffekten av att vinna massor med pengar avklingade inom ett år - då var man ungegär lika lycklig eller olycklig som innan. Jag tror nog att det är så!

Fotboll ska det bli ikväll - det var det igår också - men jag somnade efter 2-0 i baken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback