Hilda Fredrika

Fredrika har namnsdag idag - så hetter min farmor - Hilda Fredrika. Född 1874 för - för 135 år sen. Någon annan Fredrika känner jag inte - trots att det finns ca 6 900 som heter så?

Härligt som vanligt när Ca Capos signatur drar igång - en behagligt lugnt sprider sig i kroppen. Drömmen om Elin är ju inte dålig på att värma upp den heller.

Pateti(S)kt att Kommunal Norrbotten annonserar om att Du ska "rö(S)ta med hjärtat". Jag kan undra om kommunals medlemmar i Luleå tycker att det är mycket hjärta i att sänka lönerna för vårdpersonalen med cirka tusen kronor i månaden?

Sahlin och Adelsohn-Liljeroth dom åker på fest istället för att spurta i kyrkovalet ver Expressen att berätta.


Oponionsmätning igen. Henrik Brors i DN verkar ha sett för mycket fotboll. Eller så är det mittfältet som inspirerat till "vildsintanfall", "20 minuter kvar av halvleken", "ytterflanken" med mera. men för att travestera annan idrott så är det positivt iaf att loppet för regeringen verkar långt ifrån kört.

Och idag manifesterar alliansregeringen vid Sergels Torg. Våra gruppledare i  kommunerna och landstingsfolk som är på konferens är "tvångskommenderade" dit på väg hem från konferensen.

Lite långt för dig och mig att åka dit - men jag kan varmt rekommendera en annan viktigt manifestation som äger rum i Luleå - för Dawit Isaak.

Själv ska jag försöka ordna så att mor kan åka och hälsa på far på Fyren - så får se om jag kan pricka in manifestationen.

Nu frukosttime! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback