"Kommer strax"

Det fanns en gång en frisör här i byn - för mycket länge sen. Han var känd för att ha en lapp på dörren "Kommer strax". Och "strax" kunde räknas i minuter och timmar. Men också i dagar.

Blev påmind om det då jag slog på
Gammelstads badhus. Stängt pga reparationer. Men när har ni tänkt öppna igen då? Och då kunde man väl tänka sig att Pontusbadet hade utökade öppettider - tillexempel tog över att ha söndagsöppet som Gammelstad brukar ha. Och kanske också mer öppet på Hertsön - för vad gör annars personalen från Gammelstadsbadhus?

Dom tog lång tid de sista 6 hg - men nu kan hemlisen avslöjas - 79.8. Bara 8,8 kg till jag tangerar normalvikt igen. Och så ska jag säga som sist - aldrig att jag ska tillåta att kilona smyger på igen. Få se om det kan hålla denna gång.

Nu håller jag på att ringa ögon. färdtjänsten. arbetsterapeuten för mors räkning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback