Kreativt

Något måste göras åt det bristande engamanget för demokratin. Hendriks förslag tycker jag är superkreativt! Finns inget att förlora!

Förlorar helgtillägget verkar vårdpersonalen i Luleå att göra. Fullständigt helt makalöst - något som kommunen själv infört för att det skulle vara lättare att rekrytera. Men uppenbarligen har det gått prestige i frågan - och kommunal går ab(S)olut kommunledningens ärenden. Tyvärr tror jag att det är så att Rättvisepartiets inblandning i frågan har gjort att vanliga anställda inte orkar engagera sig. Själv har jag varit med och "motat Olle i grinden" minst två tillfällen. Nu verkar det dock bli tredje gången gillt?

Hemma är jag - och lär så förbli. Förhoppningsvis får jag väl lov att säga för mor var verkligen inte pigg ikväll. Men inget särskilt noterat i journalen.

Lite mat nu och kanske ett glas vin. Lite tvätt borde jag också åstadkomma. Och lite uppstädning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback