Nätet = sant?

Det här TV-programmet ikväll borde jag se. Särskilt som jag lyssnade till en föreläsning i fredags av Stafan Hubinette. Som talade om den generation som inte känner någon annan värld än datorn och internet. I TV:ns begynnelse var beviset för att något var sant att man sagt det på TV. Får för mig att nätet är sanningen idag?

Dock är det ingen sanning att Tobias är utbildningsminister som NSD skriver idag - Forsknings- och högskoleminister ska det väl vara. Själv har jag svårt att komma ihåg i vilken ordning det ska skrivas. "Högskole- och forskningsminister"? - nä det första var nog rätt.

Vilket mörker det var i morse när jag hämtade tidningen. Men så hör jag på radion att det är höstdagjämningen vilket innebär att dag och natt är lika långa - det infaller klockan 23.19 idag för att vara exakt.

Mörker är det också att en arbetsgrupp inom Luleå kommun nu ska splittras. Tredje gången det sker enligt artikeln. Riske att kommunen får ett eget "Manstenfall" med stora skadestånd känns inte långt bort.

Förmiddagen jobb som vanligt. Kvällen ska ägnas åt förberedelser inför SV-stämman. Ska vara med på en träff i Kalix där norrbottens ombud är samlade. En del trevlig kompisar från förra stämman återfinns plus några nya spännande personer att möta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback