Valde vänster

Det väckte viss munterhet på posten igår när jag stod som åsnan mellan två hötappar när jag skulle välja kassa. Munterheten steg ytterligare när jag valde vänster - kassa.

Valde vänster gjorde man även i Norge - de
rödgröna verkar ha segrat. Nu har jag inte följt med så noga men det känns som om man inte har lika snabb och exakt rösträkning som vi har. Har sett uppgifter om FrP att de backade något men nu hör jag på TV att hon partiledaren påstår att de gjort sitt bästa val någonsin?

Vänster visar för övrigt sitt rätta ansikte i Boden - Låt Bodensarna välja" säger Bo Strömbäck men kräver samtidigt folkomröstning för att bestämma om Bodensarna ska få välja. Så kan bara en sann kommunist resonera!

Vid sidan av "vänster" är det arenor som är på tapeten. Inte bara "Arenasåpan" i Boden utan också Pontushall, Ishall i Sunderbyn, Gammelstads IP.

Sixten Jernberg blir staty hör jag på regionala nyheter från Dalarna. Intervju med Sixten - nyss fyllda 80. Härliga minnen från sportradiosändingarna på 50-talet.

Idag gratulerar vi Sigrid och Siri - en särskild tanke till hon som är född 040404.

Nu dusch, frukost, jobb och läkarbesök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback