Vi kammade noll, Anita!

Inget på tipset den här gången heller, Anita. Men din "vinst" är att det är jag som betalar för de 10 kommande veckorna. Och skam den som ger sig - våra rader har ju gått i arv sen 60-talet tror jag.

Destom roligare var det att återkommen till expen - efter divser ärenden på stan - och finna detta pressmeddelande. I avvaktan på att vi återigen tar ett riksdagsmandat är det guld värt att ha represenation i partistyrelsen.

 

Pressmeddelande från folkpartiet liberalerna i riksdagen 2009-09-28

 

 Jens Sundström föreslagen till FP:s partistyrelse

 

Den folkpartistiska riksdagskandidaten Jens Sundström från Alvik har föreslagits som  ledamot i Folkpartiet liberalernas partistyrelse. Det framkom när valberedningen presenterade sitt förslag på måndagen.

 

- Jag är självfallet både glad och hedrad av att ha blivit nominerad av valberedningen, säger Jens Sundström.

 

Jens Sundström är en 39 årig tvåbarnsfar från Alvik som sedan 2002 har arbetat i landstinget för Folkpartiet. Han har också varit länsförbundsordförande fram till 2009 då han tillkännagav att han ska kandidera till riksdagen i valet 2010.

 

- Om jag blir invald på folkpartiets landsmöte i Växjö den 20-22 november så kommer jag främst att arbeta för att stärka gles- och landsbygdens utvecklingsmöjligheter. Där är vård- och omsorgsfrågor, att säkerställa en god basservice och infrastrukturfrågor lika viktiga delar för att öka landsbygdens attraktionskraft.

 

- Arbetet i partistyrelsen har varit otroligt givande när Folkpartiet sitter i regeringsställning och möjligheten att påverka och snabbt få se resultat är stora. Norrbotten har allt för få politiker på toppositioner i regeringen. Därför är det viktigt att länet finns representerade i partiledningarna.

 

Valberedningens förslag bifogas i sin helhet.

 

 Jens Sundström, (FP)

070-5576066

 Lennart Olsson, ordförande i folkpartiets valberedning

0705-55 08 68

Slut pressmeddelandet - nu kämpar jag vidare här på expen. Klippning 14.30 väntar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback