Annorlunda?

2010-04-26, kl. 06.30

Annorlund radio idag - tror iaf att jag lyssnar på Radio Norrbotten - och en lugn reporter. Ingen flåshurtig Kallne med "kompani" - så skönt! Kanske det dröjer ytterligare ett tag innan jag blir P1 fan igen?

Fast lokala vädret pratade om blötsnö - och det var inte i fjällen. Ibland har man ändå anledning att vara tacksam att länet är stort - finns hopp att det inte är här.

11, 13, 15 - och bilföraren 15 - klockan 2 på natten - mot måndag. Narkotika utkastat ur bilen. Bilen tjuvlånad av mammas kille. Polisen meddelat föräldrarna som hämtat sina telningar. Vete rackarna om ungar ska lämnas tillbak till föräldrar som har sina elvaåringar ute klockan 2 på natten?

På många håll i länet - hör jag nu - om blötsnön - fast mest uppehåll i kustkommunerna.

En deklaration om dagen - iaf igår och idag. Men ska hålla mig till de 2 som deklarerar rätt.
 
"Enklare för äldre att ansöka om hjälp i hemmet" - annons från Bodens kommun i båda tidningarna - Kuriren sidan A9. Personer över 75 får kan ansöka om serviceinsatser utan biståndsbeslut om jag förstår rätt. Något för andra kommuner att ta efter - varför ska behov av trygghetslarm utlösa en hel biståndsutredning?

Sju minuter i sju..säger den lugna kvinnan på radion. Dax att börja resan till jobbet - först dusch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback