Askdagen

I jakten på en bra rubrik på dessa vulkanaskans dagar kom jag bara att tänka på Askonsdagen - men ingen bra och rolig koppling till den.

Men Patrik och Patricia har namnsdag idag - grattis räddningstjänstchefen och Jens gamla skolkompis Patrik - som nu bor i min förra lägenhet. Grattis, grattis - ni och alla andra jag känner som har namnsdag idag.

Först har jag sovit en timme för länge - sen får jag erkänna att jag ägnat tid åt att kolla på FB var mina befinner sig och om det gör något spännande. Vulkanaskan rätt dominerande även på FP.

Och nu är askan på TV - hur länge? Allt från dagar till år. Hugaligen vilka konsekvenser det kan bli!

Långt från verkligheten - att deltidsfällan skulle vara en myt - påstår GB på Kuriren idag. Heltidsprojektet tvingar ingen - och ska inte heller göra det - att jobba heltid mot sin vilja. Däremot har många som tvingats jobba deltid nu fått heltid. Men priset för att få heltid ska inte vara delade turer. Jag tror inte GB själv skulle gilla att jobba mellan 7-10, sen ta en långlunch för att återkomma klockan 16 och jobba resterande 5 timmar?

Nu faller -singlar ner - stora flingor från himlen - inte vulkanaska men väl SNÖ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback